måndag 5 oktober 2009

Byta eller inte byta

Idag har grannen börjat byta sitt tak. Hon hade fått en liten
fuktskada så det var verkligen dags.
Kanske man bör byta tänker vi då. Nu är det bara vi och en
till i våran "länga" som inte har bytt. Det är verkligen
gammalt taket. Jag hörde priset som grannen får betala och
jag tycker nog att det låter prisvärt, då det är en del plåtarbete
också. Just plåtjobben brukar kosta en del.
Vi hade ju tänkt att göra jobbet till våren egentligen då vi hade
räknat med att spara ihop hela beloppet men nu kanske vi
måste låna 30 papp. Men då vill vi betala tillbaka på 6 månader.
Äsch, nu kommer jag inte kunna somna ikväll, bara ligga
och grubbla........

2 kommentarer:

  1. Hehe, jag skulle nog bara bli glad om andreas fick ett jobb han trivdes med och äntligen fick det lite bättre med ekonomin. Jag förstår att han är lite butter, men det är ju inte mitt fel att jag får jobb och inte han, dessutom vill han nog inte riktigt jobba just nu utan vill stanna hemma med William en tid till! =D Tack för din positiva kommentar, det känns faktiskt mycket närmare en bra framtid nu än för ett år sen. Tack för ert stöd =) Ni är fantastiska!

    SvaraRadera
  2. Blä hela min kommentar försvann. 17 grader är väldigt kallt! Men iofs, det drar i alla våra fönster så det är nog kallare här än vad termometern visar. William snorar hemma men inte borta, konstigt ;) Tycker mest synd om honom.

    SvaraRadera