onsdag 9 september 2009

Ska det vara så svårt ?


Upptäckte häromdagen när vi var ute och åkte med vagnen att det stänker in vatten vid ett
fönster på husvagnen. Dock verkar det inte läcka in när vagnen står still, men det måste fixas till i vilket fall som helst.
Jag kollade in Bostik´s hemsida ang. återförsäljare då jag vill bestämt ha just en sorts "butyltätning". Något skräp från "Feltema" blir det inte på våran husvagn ! Och silikontätning
är Big No No. (fräter på aluminium).
Fasiken vad bra att det finns återförsäljare i vår lilla stad tänkte jag och cyklade till affären.

-behöver du hjälp, säger affärsbiträdet.
-ja, jag skulle behöva Bostiks 1590 butyltätning, men ni verkar inte ha det.
Men vad jag förstår så tar ni hem det på några dagar, eller ?
- Vi ska se i katalogen, säger mannen vänligt.

Han bläddrar i katalogen och jag noterar att den katalogen har han nog aldrig tittat i förut......
-Konstigt, jag kan inte hitta den sorten. Men jag kan ta ditt tel nr så kan jag höra av mig till dig.
Jag ska kolla upp det.
-Vad bra. suveränt, säger jag...........

Nu 3 dagar senare har den "hjälpsamma" mannen i butiken fortfarande inte hört av sig.....
Vilka skitstövlar det jobbar i en del affärer, tror de att jag är helt korkad eller ?
Jag bli förbannad på sådant folk, fy för den lede. Tvi

När jag kom hem idag så ringde jag till Husvagnsfirman som ligger i Mantorp.
-inga problem säger tjejen, Vi har den sorten i både svart och grå färg.
Men kom förbi idag för i morgon och resten av veckan har vi stängt.

Det blev en snabb sväng till Mantorp. Och nu har jag det jag sökte !

1 kommentar:

  1. Ja där ser man, det är skillnad på service och service =)

    SvaraRadera